Mrs.Complicated ?
Hellow Marshmallow !


Assalamualaikum ! Thanks for visiting. Don't make chaos here ;)

Owner : SiTiKhaDijahBintiIsmaiL
~ Magical Nav ~

Follow me? Stories Mrs.Complicated ? Tagboard


Memories


~ Walkie Talkie ~



Kesan Memakan Kepak Ayam Kepada Wanita !
Monday, December 12, 2011 | 6:14 AM | 0 comments



Pertumbuhan sista (cyst) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam ( chicken wing ) dengan kerap terutamanya wanita. Nak tau kenapa ? Meh baca cerita bawah ni.


Kisah benar , seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan di dalam rahim dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang dikeluarkan dipenuhi dengan darah dan berwarna gelap. *Aku taktau bentuk sista tu. Korang google jelaa. Huhu ~


Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaanya salah. Ketumbuhan berlaku semula hanya selepas beberapa bulan pembedahan. Semasa rundingan , doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.


Doktor bertanya adakah dia seorang pengguna yang gemar memakan kepak ayam , dan dia menjawab YA ! Tertanya-tanya bagaimana doktor tahu tabiat pemakanannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepat pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat pada zaman ini dipenuhi. Keperluan ini tidak lain dan tidak bukan adalah makanan. Maklumlah *macam nenek2 , manusia makin ramai , tapi .. Okay yang ni kita cerita lain hari.


Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau dikepak. Hal ini demikian kerana ditempat-tempat inilah kepekatan TERtinggi steroid wujud ! Stereoid ini menyebabkan kesan ke atas badan kerana mempercepat pertumbuham.


Steroid mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita ! Kerana steroid menyebabkan kecenderungan pertumbuhan sista yang telah sedia ada di dalam rahim. Belum aktif mungkin. Oleh itu , wahai manusia manusia sejagat , eh ? Hihihi ~ Saya nak nasihat ni , kalau nak ikut , ikutlah. Tak paksa. Pilih dan lihatlah diet mereka dan juga kurangkan kekerapan anda makan kepak ayam. Agak agak tak takut tu , makanlah banyak-banyak. Digalakkan. Degil ! Huhu ~



*Diet tu jangan pikir diet tak makan. Kalau ikut sains , diet tu bermaksud seven classes of food from the pyramid. Haaaa , nasib baik otak belum tepu. Tak percaya ? Google laa. Tak pon cari buku teks Science F3. Ceh.



Old things | New things