Mrs.Complicated ?
Hellow Marshmallow !


Assalamualaikum ! Thanks for visiting. Don't make chaos here ;)

Owner : SiTiKhaDijahBintiIsmaiL
~ Magical Nav ~

Follow me? Stories Mrs.Complicated ? Tagboard


Memories


~ Walkie Talkie ~



Tips Menyembuhkan Mata Rabun
Wednesday, December 21, 2011 | 5:10 AM | 5 comments


Dulu-dulu kan , saya pikir orang yang pakai spect ini sangat cool lagi menawan tahu ? Alamak malu lah pulak :P Tapi setelah membesar selepas minum susu Ducth Lady , okay gurau. Saya tak suka minum susu. Itu fakta ya ! Pastu saya pon bacalah buku banyak-banyak kot kot boleh pakai spect sebab rabun. Lepastu terus dapat pakai spect ! Wuwuwuwu ~ Gembira tak terkata , bagai mahu menitis air mata.


Lama-lama baru saya tahu , rupanya Allah dah tarik nikmat mata tu sikit demi sedikit. Konon cool pakai spect , bila bukak tak nampak apa. Tapi nak buat macam mana , menyesal kemudian tidak berguna lagi. Sobsob. Tapi Allah dah kata semua yang berlaku ada hikmahnya kan ? Jadi saya redha :) Kuikuikui


Tips menyembuhkan mata rabun ! Wooooaaaaa :O



Mata saya ! Okay tipu -.-


Sabda Nabi Muhammad S.A.W
''Barangsiapa yang ingin menyembuhkan kelemahan pandangannya ( kabur/rabun ) maka hendaklah dilakukan :

#Memandang bulan pada awal bulan , jika tidak kelihatan atau terhalang oleh awan dan lain-lain hal , lakukanlah pada malam kedua. Juga tidak dapat , cuba pada malam ketiga atau begitu seterusnya hingga nampak anak bulan itu. 


#Apabila telah kelihatan , hendaklah ia menyapukan tangan kanannya kemata dengan membaca Al-Fatihah sebanyak 10 kali. 


#Sesudah itu ucapkan 7 kali doa ini : Al-Fatihah itu menjadi ubat tiap-tiap penyakit dengan rahmat-Mu ya Tuhan yang maha pengasih dan penyayang.


#Lalu ucapkan Ya Rabbi sebanyak 5 kali.


#Terakhir , ucapkan pula doa ini sebanyak 11 kali : Ya Allah sembuhkanlah , Engkaulah yang menyembuhkan. Ya Allah sihatkanlah , Engkaulah yang menyihatkan.


*Hermm , semoga berjaya dengan izin Allah :) Berdebarnya menuggu hari esok. Ya Allah berikanlah kejayaan kepadaku. Dupdap dupdap dupdap. Eh bunyi apa tuu ? Psst psst , hidup biarlah berbakti , walaupun tidak dipuji.


Old things | New things