Mrs.Complicated ?
Hellow Marshmallow !


Assalamualaikum ! Thanks for visiting. Don't make chaos here ;)

Owner : SiTiKhaDijahBintiIsmaiL
~ Magical Nav ~

Follow me? Stories Mrs.Complicated ? Tagboard


Memories


~ Walkie Talkie ~



Ada Hikmah. Jangan Lupa Itu.
Tuesday, January 24, 2012 | 6:04 AM | 0 comments


Assalamualaikum semua ! Terima kasih , grascias , syukran untuk segalanya :)


Tak mahu ! Tak mahu ! Berdosanya rasa. Kita asyik berdoa agar semua perkara yang berlaku di dunia Allah atur mengikut kehendak dan keinginan yang kita rasakan baik untuk kita. Tapi kita perlu ingat bahawa ada nikmat di dunia yang mungkin jika Allah berikan kepada kita peluang untuk mengecapinya , ia akan membawa kita jauh dari bahagia mukmin iaitu mengingati Allah dan keredhaan-Nya , dan menjauhkan dari nikmat akhirat , iaitu syurga dan bertemu Allah.


Dan kerana nikmat yang bernilai dari segala-galanya itulah , kita sedar bahawa doa yang lebih layak dipanjatkan adalah agar Allah menentukan untuk kita takdir dan perkara-perkara yang membawa kita lebih dekat dengan Allah. Bukannya kemahuan sebagaimana yang diingini oleh akal cetek kita tetapi melemaskan iman dan menjauhkan diri dari Allah.


Sampai bilakah agaknya rasa sebegini mampu memenuhi jiwa kosong kita ? Mujurlah Allah Maha Pemurah. Nikmat-Nya melimpah ruah pada kita , dan dibawa pula kita hina untuk dekat dengan Nya. Kan dah kata , setiap yang berlaku ada hikmahnya :) Jangan lupa bersyukur dengan nikmat pemberian Allah. Allah pencipta kita , Dia tahu apa yang terbaik dan yang tidak baik untuk kita.




ALLAH , I WILL TRY HARDER.

Keep going.

No matter what you do , no matter how many times you screw up and think to yourself  'there's no point to carry on' , no matter how many people tell you that you can't do it - keep going. Don't quit.

Don't quit because a month from now you will be much closer to your goal than you are now. Yesterday you said tomorrow. Make today count.

Terima kasih Ya Allah. Terima kasih untuk segalanya :)


Old things | New things